تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس شمالی

برای بسیاری از دانشجویان تحصیل در خارج از کشور، قبرس شمالی یک مقصد مناسب برای بالا بردن سطح علمی و دریافت مدارک دانشگاهی در سطوح مختلف است. زیرا قبرس شمالی با وجود حداقل ۱۳ دانشگاه استاندارد بین المللی شرایط را برای تحصیل برای هر فرهنگی مهیا کرده است. مزایای زیادی برای متقاضیان تحصیل بین‌المللی در قبرس شمالی وجود دارد. برای مثال هزینه‌های پایین تحصیل البته به نسبت سایر کشورهای اروپایی یکی از این مزایا محسوب می شود.
همانطور که احتمالا می‌دانید قبرس شمالی به دلایل شرایط مطلوب محیط زندگی و آب و هوای مناسب و نوع غذا های ایده آل ، مقصد بسیاری از گردشگران و حتی مهاجران کشورهای مختلف است. در این بین کسانی هم هستند که دوست دارند با یک تیر دو نشان بزنند. هم در یک کشور خارجی با محیط مطلوب زندگی و تحصیل کنند و هم هزینه‌های تحصیل خود را تا حد امکان پایین بیاورند که خوراک جوانان در حال رشد می باشد.
بنابراین شاید این کشور و دانشگاه‌هایش برای شما یا فرزندتان هم گزینه مناسب و قابل قبولی باشد. احتمالا به همین دلیل است که در اینجا حضور دارید و در حال تحقیق و برسی مقالات درباره تحصیل در قبرس شمالی هستید. شاید به خاطر تعاریفی که از این کشور و مدارک تحصیلی آن شنیده‌اید، دوست داشته باشید درباره شرایط تحصیل در آن بیشتر تحقیق کنید. پس این راهنمای آموزشی را دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را در زمینه تحصیل در قبرس شمالی دریافت کنید.

دوره‌های تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی در مدرسه به دو مقطع ابتدایی و دبیرستان تقسیم می‌شود و تحصیلات در دانشگاه هم به سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری تقسیم می‌گردد.

تحصیل در قبرس شمالی چگونه است؟

در چند سال اخیر سیستم آموزشی قبرس شمالی با تحولاتی مناسبی روبرو بوده است که میزان پذیرش دانشجو از اکثر نقاط جهان را بالا برده و با تلفیق تحصیل با بهترین متود های جهانی به ایجاد مکانی امن و دلنشین همراه با آرامش محیط اقدام نموده است. تحولاتی که منجر به جذب دانشجویان متقاضی بین‌المللی به این سیستم شده است. بسته‌های آموزشی متنوع، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و رشد سطح علمی دانشگاه‌ها از جمله تغییرات ملموس این سیستم آموزشی بوده است.
درست مثل کشور خود ما سیستم آموزشی این کشور از مقاطع پایین و مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها، شامل موسسات دولتی و خصوصی می شود. یعنی این به انتخاب خود شما و بودجه‌ای که در نظر دارید بستگی دارد که کدام دانشگاه یا مدرسه را برای آموزش انتخاب کنید.

 

دوره های تحصیل در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس شمالی بسیار زیاد است. سیستم آموزش تحصیل در قبرس شمالی بر اساس استانداردهای وزارت فرهنگ و آموزش ملی کشور قبرس می باشد. شما برای اینکه یک دید کلی در مورد شرایط تحصیل در قبرس به دست بیاورید باید نظام آموزشی کشور را بشناسید. دوره های تحصیل در قبرس به سه دوره تقسیم می شود. یکی از دوره ها مربوط به پیش دبستانی، دوره بعدی مربوط به دبستان و دوره سوم مربوط به دبیرستان می باشد. بعد از گذراندن این سه دوره تحصیل در قبرس، پذیرش تحصیلی قبرس دانشگاه ها آغاز می گردد.

شرکت در این دوره ها اختیاری می باشد. اجباری جهت تحصیل در دوره های پیش دبستانی برای کودکان وجود ندارد. مراکز آموزشی مزایای تحصیل در قبرس شمالی را برای والدین توضیح می دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در قبرس بر اساس معیارهای گوناگونی بررسی خواهد شد. برای تحصیل در قبرس شمالی باید با شرایط تحصیل در قبرس و شرایط پذیرش تحصیلی قبرس آشنایی داشته باشید. مزایای تحصیل در قبرس شمالی، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برتری دارد.

مزایا تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

اگر هنوز درباره تحصیل در قبرس شمالی شک دارید، بررسی مزایای زیرمی تواند شک شما را برطرف کند که انتخاب ادامه تحصیل در قبرس شمالی اتلاف وقت و منابع نیست.
دانشگاه‌های قبرس شمالی درتمام دنیا شناخته شده هستند و در رشته های پزشکی و آزمایشگاهی و فنی مهندسی حرف اول را میزنند. به همین دلیل است که از سراسر دنیا دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل به قبرس شمالی می‌روند.
فعالیت‌های متنوع علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در کلاس جهانی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی باعث می شود که قبرس شمالی گزینه مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی محسوب شود.
شرایط مناسب زندگی، امکانات کامل زندگی و تحصیل، آب و هوای مناسب، شهریه دانشگاه و هزینه زندگی مقرون به صرفه نسبت به سایر مقاصد اروپایی هم از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است.
کیفیت دانشگاه‌های قبرس شمالی در حدی است که رسانه‌های انگلیسی زبان همگی به آن اذعان دارند.
در صورتی که شما دانش زبانی متوسطی داشته باشید، می‌توانید در صدها دوره آموزشی دانشگاه های این کشور شرکت کنید.
دانشجویان از درمان رایگان پزشکی برخوردار می‌شوند؛ زیرا هر دانشجو یک بیمه پزشکی از طرف دولت دریافت می‌کند.
برای تحصیل در این کشور می‌توانید از بورس تحصیلی استفاده کنید.

تحصیل در قبرس شمالی

معایب تحصیل در قبرس شمالی

همان طوری که باید با مزایای تحصیل در قبرس شمالی آشنا باشید بهتر است که معایب تحصیل در قبرس را بشناسید.

درس خواندن و ادامه تحصیل در هر کشوری از کشورهای دنیا دارای فوایدی است و البته یک سری معایب هم دارد. در صورتی که قصد دارید با معایب ادامه تحصیل در کشور قبرس شمالی آشنا گردید به مطالب این قسمت از مقاله دقت کنید. معایب تحصیل در قبرس  در چند پاراگراف بیان شده است که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یکی از عیب‌های بزرگ تحصیل در کشور قبرس شمالی این است که این کشور، یک کشور کوچکی است. در کل، کشور قبرس شمالی دارای سه شهر اصلی است. البته علاوه بر کوچک بودن، کشور قبرس شمالی، کشور کم جمعیتی هم است. جمعیت هر یک از این سه شهر اصلی کشور قبرس شمالی، چیزی در حدود صد هزار نفر است. بنابراین کشور قبرس شمالی برای افرادی که به زندگی کردن در شهرهای پرجمعیت و شلوغ علاقه مند هستند، گزینه خوبی نیست. هر چند بسیاری از افراد به جاهای خلوت و دنج علاقه زیادی دارند که در این صورت کشور قبرس شمالی گزینه خیلی خوبی است.

یکی از معایب تحصیل در قبرس شمالی، نبود دسترسی به مشاغل رده بالا می باشد. ساعت های محدود کار دانشجویی، به عنوان یکی دیگر از معایب تحصیل در قبرس شمالی به شمار می رود. نژادپرستی و تبعیض موجب شده که شرایط تحصیل در قبرس برای دانشجویان تا حدودی دشوار گردد. سختی سفر به دیگر کشورهای اروپایی یکی از دیگر معایب دریافت پذیرش تحصیلی قبرس می باشد.

مشکل دیگر تحصیل در قبرس شمالی، بحث زبان است. از آنجایی که دانشگاه‌های موجود در کشور قبرس به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و اساتید دانشگاه‌های این کشور هم کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند، شما برای تحصیل در این کشور باید بر روی زبان انگلیسی مسلط باشید. البته مشکل زبان برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی ساکن در کشور قبرس شمالی به همین جا ختم نمی شود بلکه وقتی شما به رستوران می‌روید و یا وقتی که به منظور خرید به سوپرمارکت‌های موجود در این کشور می‌روید، معمولا صاحبان آن کسب و کار و مغازه دارها و … خیلی تسلط زیادی بر روی زبان انگلیسی ندارند و شما برای برقراری ارتباط با آنها اذیت خواهید شد. البته این مشکلات مربوط به زبان، همیشگی نیستند و معمولا پس از گذشت مدت زمان اندکی به این مسئله عادت خواهید کرد.

عیب دیگر تحصیل در کشور قبرس شمالی این است که هیچ کشوری در کشور قبرس شمالی، سفارت خانه و یا کنسولگری ندارد. همین امر موجب می‌گردد که دانشجویانی که کارهایی مثل کار عوض کردن پاسپورت و یا هر کار کنسولی دیگری دارند مجبور شوند به کشور ترکیه مراجعه کنند. البته چند سالی است که این مشکل بزرگ حل شده است چرا که نمایندگان کنسولی کشورهای مختلف برای انجام کارهای دانشجویان ساکن در قبرس، هفته ای یک بار در این کشور حاضر می‌شوند و به کارهای دانشجویان رسیدگی می‌کنند.

به طور کلی باید بدانید که مزایای تحصیل در قبرس شمالی نسبت به معایب تحصیل در این کشور بیشتر است. بسیاری از افراد به دلیل مزایای تحصیل در قبرس شمالی به معایب تحصیل در این کشور توجه نمی کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی بسیار پایین است. شرایط تحصیل در قبرس آسان می باشد. به همین دلیل افراد زیادی از تمامی مزایای تحصیل در قبرس شمالی استفاده می کنند.

هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی

به طور متوسط شهریه دانشگاه‌های قبرس شمالی در هر سال حداقل چیزی حدود ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود که در مقایسه با هزینه های دانشگاه های دیگر کاملا به صرفه می باشد از طرف دیگر برآورد می شود که یک دانشجو در هر ماه چیزی حدود ۳۵۰ تا ۶۰۰ دلار برای زندگی در قبرس شمالی باید هزینه کند. با این حساب می‌توان تصور کرد که ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور تا چه اندازه مقرون به صرفه است.
به طور مثال هر دانشجو اگر بخواهد با یک سطح متوسط در این کشور زندگی کند، در هر هفته حدود ۱۰۰ دلار باید هزینه غذا و نوشیدنی پرداخت کند.
واحد پول شهریه قبرس شمالی به دلار آمریکا و یورو محاسبه می شود و اگرچه کیفیت آموزشی دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه های اروپایی تفاوتی ندارد، اما از نظر هزینه بسیار به صرفه‌تر از آن‌ها است.

مدارس و دانشگاه های قبرس شمالی

سیستم آموزشی قبرس متناسب با کیفیت بالای سیستم آموزشی اروپا است. هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه, امکانات فراوارن با فواید بالا در این سیستم این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.
اگر قصد مهاجرت و خرید ملک در قبرس را دارید به هیچ وجه نگران پیدا کردن مدرک با کیفیت در مقاطع مختلف دانشگاهی نباشید.

۱۰ دانشگاه برتر قبرس و رتبه جهانی آن‌ها

نام دانشگاهرتبه جهانی
۱دانشگاه قبرس (University of Cyprus)۶۰۴
۲دانشگاه صنعتی قبرس ( Cyprus University of Technology)۱۵۳۲
۳دانشگاه اروپایی قبرس (European University Cyprus)۲۲۱۱
۴دانشگاه نیکوزیا (University of Nicosia)۲۷۴۲
۵دانشگاه فردریک (Frederick University)۳۲۳۶
۶دانشگاه آزاد قبرس (Open University of Cyprus)۳۲۵۰
۷دانشگاه ناپولیس پافوس (Neapolis University of Pafos)۴۹۲۰
۸موسسه قبرس (Cyprus Institute)۵۵۵۴
۹انستیتوی عصب شناسی و ژنتیک قبرس و دانشکده پزشکی مولکولی۹۰۶۰
۱۰موسسه بین المللی مدیریت۱۰۳۰۴

خوابگاه‌های ارزان در قبرس با امکانات مناسب

بی شک یکی از مواردی که هر دانشجو باید پس از بررسی برترین دانشگاه‌های کشور مورد نظر خود به آن فکر کند، اقامت و خوابگاه است.

کشور قبرس تلاش می‌کند آنچه دانشجویان لازم دارند تا تحصیلی موفق و راحت داشته باشند را فراهم کند. اقامت دانشجویان در قبرس بسیار راحت و بی دردسر است خصوصا برای دانشجویان بین المللی و تازه وارد.
سیستم اسکان و اقامت دانشجویان به گونه‌ای طراحی شده است که الویت خوابگاه‌ها برای تازه واردها و دانشجویان بین المللی و غیر بومی است.

 طرح “first come, first served” به معنای اولین سرویس برای تازه واردها در اغلب دانشگاه‌ها به صورت گسترذه انجام می‌شود.

شرایط سنی تحصیل در قبرس شمالی

برای دریافت مزایای تحصیل در قبرس شمالی می توانید کودکان خود را از ۵ سالگی به پیش دبستانی های این کشور ببرید. به طور کلی تحصیل در قبرس شمالی از سن ۵ سالگی آغاز می شود. هزینه تحصیل در قبرس و مدارس قبرس بسیار مناسب می باشد. شرایط تحصیل در قبرس نسبت به دیگر کشور ها آسان تر است. جهت پذیرش تحصیلی قبرس، کودکان زیر ۶ سال زیر نظر آموزش مهدکودک قرار می گیرند.

تحصیل در قبرس شمالی از کودکی آغاز می گردد. به دلیل مناسب بودن هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی، هر یک از کودکان تحصیلات شان را تا دانشگاه ادامه می دهند. جهت دریافت مزایای تحصیل در قبرس شمالی بهتر است که با انواع مدارس خصوصی و دولتی آشنایی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با مزایای تحصیل در قبرس شمالی می توانید با کارشناسان مهاجرتی مشورت کنید.

 

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که خدمات تحصیل رایگان را دریافت خواهید کرد. البته که کاملا نمی توانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایید. اما امکان دریافت بورسیه تحصیل در قبرس شمالی و کاهش هزینه تحصیل در قبرس وجود دارد. در روش تحصیل رایگان هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. برای دریافت مزایای تحصیل در قبرس شمالی و تحصیل رایگان باید با روش اخذ بورسیه، آشنایی بیشتری به دست بیاورید. آیا جهت اخذ بورسیه تحصیل در قبرس شمالی اقدام کرده اید. اگر پاسختان بلی است می توانید از مزایای تحصیل در قبرس شمالی بهره‌ مند شوید.

تمامی مدارک ضروری جهت پذیرش تحصیلی قبرس را جهت تحصیل رایگان باید ارائه دهید. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی در صورت تحصیل رایگان بسیار کم می شود یا رایگان خواهد شد. طبق شرایط سنی، مدرک زبان، مقاطع تحصیلی و …. از مزایای تحصیل در قبرس شمالی به صورت رایگان استفاده خواهید کرد. دو نوع بورسیه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت. بورسیه تحصیلی جزئی و بورسیه تحصیلی کامل از جمله بورسیه های مهم هستند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی برای دانشجویان مقطع دکتری

یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که شما در هر مقطعی هزینه به صرفه ای را پرداخت خواهید کرد. گذراندن دوره دکتری در این کشور یکی از انتخاب های مناسب به شمار می رود. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی برای دکتری پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد. هزینه ای که شما برای تحصیل در دوره دکتری پرداخت می کنید به رشته تحصیلی و دانشگاه تان بستگی دارد. برای دریافت مزایای تحصیل در قبرس شمالی جهت گذراندن دوره دکتری، لیست دانشگاه ها و هزینه های دریافتی آنها را مورد بررسی قرار دهید.

پذیرش تحصیلی قبرس برای مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی، گذراندن مقطع کارشناسی ارشد می‌ باشد. مقطع کارشناسی بر اساس استانداردهای بین المللی دو ساله است که چهار ترم را در این دوره باید بگذرانید. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمایند باید مدرک کارشناسی شان که با رشته مد نظر مرتبط است را تحویل دهند. یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد این است که شما نیازی به آزمون خاص ندارید. پذیرش تحصیلی قبرس بر اساس سوابق انجام می گردد. یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که شما بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی می توانید در دوره ارشد ثبت نام کنید.

هزینه تحصیل قبرس برای دانش آموزان

کیفیت زندگی یکی از مهمترین مواردی است که تعیین کننده هزینه تحصیل در قبرس می باشد. یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی برای دانش آموزان این است که هزینه های کمتری را پرداخت خواهید کرد. جهت دریافت مزایای تحصیل در قبرس شمالی می توانید انواع مدارس را در این کشور مورد بررسی دهید. هر یک از انواع مدارس قبرس شمالی هزینه متفاوتی را دریافت می‌ کنند. در مدارس دولتی، شما مزایای تحصیل در قبرس شمالی را دریافت خواهید کرد. البته مزایای تحصیل در قبرس شمالی که مربوط به مدارس خصوصی می باشد هم زیاد است.

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی